Dr. Liraz Lasry ד"ר לירז לסרי

Marketing – Lectures | Workshops | Consulting – שיווק

הרצאות וסדנאות

me ted 3על אף התואר האקדמי והרקע המחקרי בדוקטורט, נסיוני המקצועי לא מסתכם באקדמיה בלבד. בשנים האחרונות אני מייעצת מקרוב ובאופו אינטנסיבי לקרן הון סיכון, ליזמים ולסטרטאפים, ונסיוני בעבר כולל מספר שנים באחת מחברות הייעוץ האסטרטגי המובילות בארץ. 'פיצול האישיות' המקצועי הזה הוביל לעניין מאד גדול מצדי באופן שבו התיאוריה והמחקרים בשיווק מתחברים עם העולם האמיתי, ובעיקר בשאלה "אז מה אפשר לעשות עם זה?".
לכן בכל הרצאותיי אני משלבת דוגמאות מעשיות וסיפורים אמיתיים, במטרה להעניק למשתתפים – לצד הבנה אסטרטגית ותיאורטית – גם כלים פרקטיים ליישום. הסדנאות כוללות גם התנסויות מעשיות של המשתתפים, מותאמות לארגון ולצרכיו.
מרצה בחברות פרטיות, בתכניות מנהלים, בארגונים ובכנסים.
בדצמבר 2012 הרציתי בכנס
TEDxJerusalem
(ניתן לצפות בהרצאה בתחתית העמוד).

קישור למשובים לדוגמה


הרצאות וסדנאות מבוקשות
:

הרצאה/סדנה בנושא יצירת והפצת חדשנות בעידן החברתי-דיגיטלי:
חוקי המשחק השתנו.

חדשנות מסוג חדש נולדה, והיא מתפשטת מהר יותר וחזק יותר מאי פעם. רק חשבו על וואטסאפ, אייפאד, או אתגר דליי הקרח. כמו אש בשדה קוצים. מגיפות של טרנדים. טרנדים שיוצרים את ההצלחות העסקיות הגדולות ביותר של זמננו.
וכל אחד מאיתנו היה רוצה ליצור רעיון כזה – מוצר חדש, שירות, התנהגות, מסר – שהיינו רוצים להפיץ בדיוק כך, כמו אש בשדה קוצים.
בין אם מדובר בעובד שכיר השואף לייצר ולהפיץ חדשנות תוך-ארגונית בקרב עמיתיו, בין אם מדובר בארגון המעוניין להפיץ טכנולוגיה חדשנית בקרב עובדיו, ובין אם מדובר בחברה, סטרטאפ, או עצמאי השואפים לייצר חדשנות כלפי חוץ, כזו שתופץ בקרב לקוחותיהם או בקרב ארגונים אחרים. במילים אחרות – כולנו היינו רוצים להפיץ את הבשורה וליצור חדשנות ויראלית, או "טרנד".
מדוע סוגי חדשנות והמצאות מסוימים הופכים לפופולאריים ו'טרנדיים' בעוד אחרים נכשלים? מהם המאפיינים שיכולים ליצור חדשנות ויראלית? אילו גורמים משפיעים על אימוץ חברתי של חדשנות כזו? האם קיימים אנשים מיוחדים, או קבוצות מיוחדות של אנשים, ארגונים וקהילות, שמשפיעים על הצלחה של חדשנות מסוימת יותר מאחרות?
ההרצאה/סדנה בוחנת כיצד ניתן ליצור כיום חדשנות שתהפוך לפופולארית באופן מהיר ונרחב ("ויראלי", "טרנד"), ודנה במספר גורמים התורמים ליצירתה והצלחתה של חדשנות בעידן החדש. כל זאת, תוך שילוב, קייס סטאדיס עדכניים, דוגמאות, מודלים ותיאוריות חדשניים, לצד דיונים והתנסות בפועל (בהתאם למסגרת הזמן).  

הרצאה/סדנה בנושא יצירת טרנדים:
"מאייפון לאינסטגרם ומהפיכות חברתיות: כיצד מוצרים, שירותים, רעיונות והתנהגויות מתפשטים והופכים לפופולאריים?"
לכולנו יש מוצר, מסר, רעיון או התנהגות שהיינו רוצים להפיץ באופן מדבק כאש בשדה קוצים – בקרב הצרכנים, בקרב לקוחותינו (עסקיים או פרטיים), בקרב העובדים בארגון, בקהילה, או בקרב מעגל החברים הפרטי שלנו.
במילים אחרות – כולנו היינו רוצים להפוך את הרעיון החדש שלנו ל"טרנד".
מהו טרנד? מדוע מוצרים חדשים מסוימים הופכים לפופולאריים בעוד אחרים נכשלים? אילו מאפיינים מוצריים יכולים לסייע ביצירת טרנד? אילו גורמים משפיעים על אימוץ חברתי? כיצד פועלות קבוצות? האם קיימים חברים בקבוצה, בארגון או בקהילה המשפיעים על הצלחת הטרנד יותר מאחרים?
שאלות אלה רלוונטיות לא רק למוצרי צריכה, כי אם למגוון רחב של תחומים, גופים וחברות – שכן טרנד יכול להיות גם רעיון, טכנולוגיה, שירות, התנהגות, שינוי חברתי, ועוד.
באמצעות דוגמאות מעשיות ההרצאה בוחנת כיצד מוצרים, רעיונות והתנהגויות חדשים הופכים פופולאריים ('טרנדיים'), ודנה במספר גורמים וכלים העשויים לתרום להצלחת טרנד. הסדנה המעמיקה כוללת גם התנסויות מעשיות של המשתתפים, מותאמות לארגון ולצרכיו.

הרצאה/סדנה בנושא מיתוג:
"העולם המורכב של ניהול ויצירת מותגים – תיאוריה, מעשה וכלים מעשיים"
מהו מותג? האם כל מוצר יכול להיות ממותג? האם בכלל כדאי למתג? מדוע? איך ניגשים לתהליך מיתוג?
תחום המיתוג הוא אחד התחומים החמים בשנים האחרונות, ונתפס כאחד התחומים המרכזיים בתרומתם להצלחה השיווקית של חברות רבות.
במהלך המפגש נעבור על מספר נושאים מעשיים ומהותיים למיתוג ולניהול מותג. בין השאר, נדון בהגדרת תפקידי המותג, ובשאלה כיצד מיתוג מתקשר לאסטרטגיה השיווקית של החברה. נבחן את האופן בו קובעים את מיצוב המותג ואת מרכיביו, ונדון בשאלה האם, ומתי, כדאי לבצע מתיחת מותג לקטגוריות חדשות או שווקים חדשים. כל זאת, תוך הצגת דוגמאות עסקיות מוחשיות וניהול דיונים בקרב המשתתפים.

הרצאות וסדנאות נוספות שונות:
כולל הרצאות בנושאים הבאים:

– יצירת מסרים ויראליים ו'דביקים'
– Storytelling ועמידה מול קהל – מה מלמדים ב TED?
– זיהוי ובניית ערכי מותג ליצירת "מצפן" ארגוני וכלי לקבלת החלטות
– יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה (סדנת מנהלים)
– מה מניע צרכנים? צרכים, מוטיבציה ומעורבות צרכנים
– חוסר רציונליות בהתנהגות צרכנים, תפיסה והטיות תפיסתיות
– עמדות ותפיסות צרכנים – כיצד יוצרים אותן, כיצד מודדים אותן – וכיצד משנים אותן (שכנוע)

להזמנת הרצאה לחצו כאן

הרצאתי ב- TEDx:

עוד בתקשורת:

ראיון מצולם עמי בנושא מותגים והשפעתם, TheMarker :


TheMarker, כתבה על מחקר הדוקטורט שלי
TheMarker, ראיון בנושא שיווק בעידן החברתי-דיגיטלי החדש
גלובס, ראיון בנושא מותגי יוקרה והשפעת מותגים על צרכנים
לאשה, גליון מיוחד בנושא טרנדים
סיקור הרצאתי בכנס TEDx (אנגלית)
TheMarker, סיקור הרצאתי בכנס "לבנות מותג cool" של איגוד השיווק
nrg, ראיון לכתבה בנושא מותגים
Xnet, ראיון לכתבה בנושא אופנה וטרנדים
כלכליסט, ראיון לכתבה בנושא טרנד הרטרו בעולם מותגי הילדים
TheMarker, סיקור הרצאתי בכנס TheMarkerCOM.Vention

//

מודעות פרסומת