Dr. Liraz Lasry ד"ר לירז לסרי

Marketing – Lectures | Workshops | Consulting – שיווק

קורסים

איפה?

הוראה באוניברסיטת NYU

והוראה בתכניות מנהלים באוניברסיטת תל-אביב:

תכנית Recanati Executive MBA

תכנית ה- MBA בהתמחות שיווק

תכנית ה- MBA הבינלאומית ע"ש Sofaer (תכנית המתקיימת בשפה האנגלית, לסטודנטים מרחבי העולם)

תכנית ה- MBA לניהול טכנולוגיה, יזמות וחדשנות

תכנית  Kellogg-Recanati International MBA (סדנה)

לה"ב, תכניות ניהול מתקדמות למנהלים וארגונים (תכניות פתוחות לקהל הרחב)

בנוסף – קורסים וסדנאות בהתאמה אישית לחברות וארגונים

מה?

"סוגיות נבחרות בטרנדים"/"שיווק, טרנדים והשפעות חברתיות"
או: מאייפון לבת-מיצווש ומהפיכות חברתיות: כיצד מוצרים, שירותים, רעיונות והתנהגויות מתפשטים והופכים לפופולאריים?
לכולנו יש מוצר, מסר, רעיון או התנהגות שהיינו רוצים להפיץ באופן מדבק כאש בשדה קוצים – בקרב הצרכנים, בקרב לקוחותינו (עסקיים או פרטיים), בקרב העובדים בארגון, בקהילה, או בקרב מעגל החברים הפרטי שלנו.

במילים אחרות – כולנו היינו רוצים ליצור "טרנד".
מהו טרנד? מדוע מוצרים מסוימים הופכים לפופולאריים בעוד אחרים נכשלים? אילו מאפיינים מוצריים יכולים לסייע ביצירת טרנד? אילו גורמים משפיעים על אימוץ חברתי? כיצד פועלות קבוצות? האם קיימים חברים בקבוצה, בארגון או בקהילה המשפיעים על הצלחת הטרנד יותר מאחרים?
שאלות אלה רלוונטיות לא רק למוצרי צריכה, כי אם למגוון רחב של תחומים, גופים וחברות – שכן טרנד יכול להיות גם רעיון, טכנולוגיה, שירות, התנהגות, שינוי חברתי, ועוד.
הקורס בוחן כיצד מוצרים, רעיונות והתנהגויות הופכים פופולאריים ('טרנדיים'), ודן במספר גורמים העשויים לתרום להצלחת טרנד, ביניהם מאפייני המוצר/רעיון, מאפייני המסר, תהליכים חברתיים-קבוצתיים, תהליכים פסיכולוגיים אישיים ובינאישיים, מאפייני קהלי יעד שונים ועוד.
לשם כך, נסקור ספרות אקדמית ומודלים עכשוויים מתחומי הפסיכולוגיה החברתית, הפסיכולוגיה הקוגנטיבית והשיווק. בד בבד לצד הצגת התיאוריות, המודלים והמחקרים, יכלול הקורס גם דוגמאות מעשיות, דיונים בכיתה, והרצאות אורח של אנשי מקצוע ומומחים בתחומים שונים אשר איתרו, יצרו וליוו טרנדים בתחומים שונים וישתפו בניסיונם.

 מיתוג וניהול מותגים
מהו מותג? האם כל מוצר יכול להיות ממותג? האם בכלל כדאי למתג? מדוע? איך ניגשים לתהליך מיתוג?
תחום המיתוג הוא אחד התחומים החמים בשנים האחרונות, ונתפס כאחד התחומים המרכזיים בתרומתם להצלחה השיווקית של חברות רבות.
במהלך המפגש נעבור על מספר נושאים מעשיים ומהותיים למיתוג ולניהול מותג. בין השאר, נדון בהגדרת תפקידי המותג, ובשאלה כיצד מיתוג מתקשר לאסטרטגיה השיווקית של החברה. נבחן את האופן בו קובעים את מיצוב המותג ואת מרכיביו, ונדון בשאלה האם, ומתי, כדאי לבצע מתיחת מותג לקטגוריות חדשות או שווקים חדשים. כל זאת, תוך הצגת דוגמאות עסקיות מוחשיות, ניהול דיונים בקרב המשתתפים, והרצאות אורח של אנשי מקצוע מתחום המיתוג וניהול המותגים העוסקים בתחום וישתפו בניסיונם.

התנהגות צרכנים
שיווק מתחיל ונגמר בצרכן – החל ממציאת והדגשת ההתאמה בין המוצר לבין צרכי הצרכן, דרך השפעה על העדפותיו ועל הבחירה בין חלופות, ועדליצירת שביעות רצון לאחר הרכישה.

הבנת הצרכנים שלנו – ואפילו הבנת עצמנו כצרכנים – היא, אם כן, קריטית, אך בה בעת היא אינה משימה קלה ומובנת מאליה כלל ועיקר: מחקרים מן השנים האחרונות מראים שהצרכן אינו 'רציונלי' (כפי שניתן היה אולי לצפות לפי התיאוריות הכלכליות מימים עברו), שהמוטיבציה שלו מורכבת (לעיתים אף מנוגדת לאינטואיציה), ושמחקרי שוק פשוטים לאו דווקא משקפים נאמנה את המוטיבציה והגורמים הפסיכולוגיים שעומדים בבסיס קבלת ההחלטות שלו. התנאים המורכבים הללו רלוונטיים לגבי שורה ארוכה של מוצרים, שירותים, סיטואציות צריכה וסוגי צרכנים, והקושי במשימה מודגם היטב על ידי המספר הרב של מוצרים חדשים המושקים חדשות לבקרים – ונכשלים כשלון מוחץ.
מטרת הקורס היא, אם כן, לרכוש הבנה טובה יותר של האופן בו צרכנים מגבשים העדפות ומבצעים החלטות, ושל האופן בו ההחלטות הללו משפיעות בסופו של דבר על חייהם-חיינו, על מנת להניח את התשתית אשר תסייע בעיצוב מאמצי השיווק ובגיבוש החלטות עסקיות.
על מנת להשיג מטרה זו, נסקור ספרות אקדמית מתחומי הפסיכולוגיה, השיווק והכלכלה ההתנהגותית. בד בבד לצד הצגת התיאוריות, המודלים והמחקרים, יכלול הקורס גם דוגמאות מעשיות, דיונים בכיתה, והרצאות אורח של אנשי מקצוע מתחום התנהגות הצרכנים העוסקים בתחום וישתפו בניסיונם.

שיווק ברשתות חברתיות ובמדיה הדיגיטלית – אסטרטגיות וכלים למנהלים
[קורס חדש – פתוח לקהל הרחב]
אנו חיים בעידן חברתי-דיגיטלי: החל בפייסבוק וטוויטר, דרך גרופון וקופונים באינטרנט, וכלה בחרם הקוטג' והמהפכה החברתית. שם, ברשת, נמצא קהל היעד שלנו, שם מתנהל חלק משמעותי מחיינו – המקצועיים, החברתיים, והאישיים; שם הצרכן צורך מידע, מגבש דעות ועמדות, מביע אותן – ונוקט פעולה. מותגים, רעיונות, ארגונים וחברות, שרוצים להיות חלק מעולמו של הצרכן גם בעשור הבא – חייבים לקחת חלק בעידן הדיגיטלי החדש ובמדיות החברתיות. העידן החברתי-דיגיטלי החדש הוא עידן מורכב, עמוס באפשרויות וערוצים. עצמת ההשפעה מדהימה בהיקפה ובקצבה, ועדיין לא מובנת במלואה. נושאים אלה רלוונטיים כמובן לא רק למוצרי צריכה, כי אם למגוון רחב של תחומים, גופים וחברות – שכן גם בעלי רעיונות, טכנולוגיות, שירותים, התנהגויות, ושינויים חברתיים נדרשים לפעול במציאות החדשה והמורכבת.
מטרת התוכנית הינה 'לעשות סדר' בתוך שפע האפשרויות החדשות, ולהעניק עקרונות וכלים מרכזיים למנהלים בבניית אסטרטגיה לנוכחות ופעילות חברתית-דיגיטלית בעידן החדש.
התכנית מיועדת למנהלים בדרג בכיר המעוניינים לפתח הבנה אסטרטגית של עולם הדיגיטל והרשתות החברתיות, ולקבל כלים אפקטיביים.
בנוסף להרצאותיי, ירצו בקורס מיטב המומחים והעוסקים בתחום מן התעשייה ומן האקדמיה. בין המרצים: אלדד ויינברגר, מנכ"ל מקאן דיגיטל; ערן גפן, מייסד Fangager, מומחה לאינטרנט ומותגים; פרופ' שיזף רפאלי, ראש ביה"ס לניהול באונ' חיפה; ינון לנדנברג, Chief Imagination & Innovation Officer, Publicis Israel; יניב ויצמן, מייסד ומנכ"ל teenk, חברה המתמחה בפעילות מול צעירים, בעלת פאנל מובילי דעה ושגרירים צעירים; דן חן, מנכ"ל תפוז אנשים; אדם שוב, מנכ"ל Refresh סוכנות לשיווק וזירות דיגיטליות; נדב פרי, מנהל תחום צרכנות בגוגל ישראל; ד"ר עירית ניצן, חוקרת ומרצה לשיווק, אוניברסיטת תל-אביב, ועוד.
להרשמה – קישור לאתר הקורס בלה"ב

ניהול שיווק מתקדם
הקורס סוקר את תחום השיווק מנקודת מבט ניהולית. במהלך הקורס תוצג "השפה השיווקית" באמצעות סקירה של נושאים מרכזיים בתחום השיווק. נושאים אלה מהווים בסיס אפשרי להרחבות וניתוחים בקורסים מתקדמים יותר בתחום. המעבר על הנושאים ייעשה תוך שימת דגש על מסגרת קבלת החלטות ניהולית, ובפרט קבלת החלטות הקשורות ליצירת "תכנית שיווק".

הנושאים המרכזיים הנסקרים בקורס:
– בניית אסטרטגיה שיווקית (ניתוח שוק, פילוח, בחירת קהל יעד, מיצוב)
– התנהגות צרכנים (תהליך קבלת ההחלטות, החל מהתעוררות הצורך, דרך תפיסה, היווצרות עמדות, מעורבות, הערכה ובחירה בין חלופות)
– ניהול המותג (בניית מותג, מתיחת מותג, מדיניות מחירים)
– תקשורת שיווקית והשפעות חברתיות
מטרות הקורס:
– להציג את תפקיד השיווק בחברה ותרומתו לפיתוח אסטרטגיה עיסקית.
– לפתח את החשיבה הביקורתית לגבי הלכה ומעשה בניהול השיווק
– לפתח את היכולת לעצב וליישם החלטות שיווקיות
– תירגול תהליכים וכלים אלו באמצעות ניתוח מצבים והחלטות בשיווק

 

מודעות פרסומת